MySQL error /home/jacob/domains/loggy.nl/public_html/logs/layout.php on line 83
   '1714133024',
   '3.145.130.31',
   'bertyenjannesopvakantie-/'

Incorrect integer value: '' for column `jacob_weblog`.`online`.`userid` at row 1
URL: /
IP: 3.145.130.31
UserAgent: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

Post:
Array

GET:
Array
    [gebruikersnaam] => bertyenjannesopvakantie

Sorry, there was an error, we are notified of the issue and will be resolved as soon as possible
Vakantieverhalen van Berty en Jannes Wolff - Home
Hoe werkt het? Klik hier
Begin pagina
loggy.nl Home
Weblog maken
RSS Feed

Abonneren!

Welkom op mijn weblog
Hier willen we ook dit jaar weer ons reisverslag bij gaan houden.
In 2012 naar Sri Lanka en Dubai

Reisschema

Deel 1 van onze reis naar Sri Lanka en Dubai
Deel 2 van onze reis naar Sri Lanka en Dubai
Deel 3 van onze reis naar Sri Lanka en Dubai
Deel 4 van onze reis naar Sri Lanka en Dubai

Reisverslag van dag tot dag

Vrijdag in Dubai = zondag
Horton Plains
Verder naar hogere sferen
Nieuwe problemen, Jannes zijn rug
Berty op dorpentocht, nu Jannes ziek
De Lion Rock en olifantensafari
Naar het Olifanten weeshuis en dan door naar Sigiriya
Eindelijk op weg

Website JannesWolff

Eerste dag in Dubai, wat een stad
www.janneswolff.nl

Vrijdag in Dubai = zondag

Vrijdag 5 oktober 2012

Al weer onze laatste dag hier in Dubai, vandaag willen we weer met de Bigbus mee om enkele dingen te gaan bekijken waar we gisteren langs zijn gekomen. We beginnen bij de Dhow Cruise waar we een rondvaart maken over de Dubai Creek, de inham die het oude centrum van Dubai in tweeen deelt. Langs de Creek liggen heel voor dhows die gebruikt worden voor rondvaarten maar er liggen er nog veel meer grotere die gebruikt worden om van alles te vervoeren naar de omliggende landen, ik zie vrachtwagenbanden, koelkasten, bouwmaterialen, dozen en kratten met allerlei verschillende materialen, die handmatig of met een grote kraan aan boord worden gebracht van de schepen. Ook langs de Creek staan verschillende mooie gebouwen die een groot verschil maken tussen de oude dhows en de moderne bouwkunst. Na een uurtje zijn we weer terug aan de kade en kunnen we weer op de bus stappen, onze volgende stop zal zijn de Dubai Old Souk, maar omdat het vrijdag is (zondag voor de moslims) is bijna alles gesloten en besluiten we dat we helaas niet in de bazaar rond kunnen struinen op zoek naar leuke koopjes. We rijden nu verder naar Deira City Centre voor de lunch, waarna we verder rijden naar de Burjuman Mall waar we overstappen op de blauwe route om via Burj al Arab en de Palm weer naar de Dubai Mall te gaan waar we nog wat foto’s willen maken van de verschillende megadingen die hier zijn, zoals het aquarium, de ijsbaan en de Burj Khalifa. Omdat het hier dus een vrije dag is, lopen er heel veel mensen in de mall en is het overal erg druk en te zien aan de tassen waar de mensen mee rond lopen doen de winkels ook goede zaken. Berty doet hier ook aan mee want ze koopt twee paar schoenen voor het gigantische bedrag van totaal twaalf euro. Ik kijk nog wat bij de electronica, maar omdat ik de Nederlandse prijzen niet ken weet ik ook niet hoeveel het hier scheelt om bijvoorbeeld een tablet te kopen. We hangen nog wat rond in de Mall en kijken nog even een keer bij de grote fontein waarna we een hapje gaan eten in het Foodcourt bij Big Panda (lekker chinees). Hierna nemen we een taxi terug naar het hotel waar we vermoeid van zo’n dag rondslenteren en hangen in de warmte van 37 graden op bed ploffen. Morgen vertrekken we weer terug naar huis.

08:52:03 06 Oktober 2012 Permanente link Reacties (0)

Eerste dag in Dubai, wat een stad

08:50:47 06 Oktober 2012 Permanente link Reacties (0)

Op naar dubai

Woensdag 3 oktober 2012 Vanmorgen om 7:00 uur heeft Chanaka ons afgehaald om naar het vliegveld te gaan, een ritje van nog geen half uur. Hier nemen we afscheid van Chanaka en bedanken hem voor de begeleiding deze reis. Dan gaan we het vliegveld binnen om in te checken en te wachten op het vertrek naar Dubai. Met ongeveer een half uur vertraging komen we aan in Dubai waar het weer iets warmer is als in Sri Lanka, we hadden 32 graden nu 37, maar het voelt wel goed aan. Ook het tijdverschil is hier weer anders, we gaan van 4,5 uur verschil naar drie uur verschil. Als wij opstaan ligt Nederland nog lekker te slapen over het algemeen dus. Eerst moeten we door de douane, dit duurt nogal lang, we staan bijna drie kwartier te wachten, deze mensen werken niet echt snel, en volgens mij worden ze om het half uur afgelost, en dan moet alles eerst weer geďnstalleerd worden voor ze verder gaan. Als we dan uiteindelijk door de douane zijn kunnen we wel direct onze koffers van de band halen. Even verder staan twee heren van Arabianlink Holidays (de agent hier voor Pangea Travel) ons op te wachten om ons naar het Arabian Park Hotel te brengen, een ritje van denk ik twintig minuten. Onderweg zien we al de verschillende grote gebouwen die er al staan of in aanbouw zijn. Waar niet gesproeid wordt is het een grote droge zandbak. Als we aankomen in het hotel moeten we eerst weer de gebruikelijke papieren invullen waarna we een kamer krijgen, 527. We gaan naar de kamer en pakken daar wat dingen uit, waarna we besluiten naar een van de malls te gaan. We willen naar de Wafi gaan, dichtbij en vervoer vanaf het hotel, maar de gratis bus is net weg en drie uur wachten is voor ons geen optie. We willen een taxi pakken naar Wafi, maar de chauffeur vraagt waarom we niet naar de Dubai Mall gaan, de grootste ter wereld waar veel meer is te zien, doen en ervaren. We besluiten dat dit een goed idee is, en gaan dus naar de Dubai Mall. Wat groot hier en wat een winkels, restaurants en andere dingen. In de gigantische Foodcourt pakken we onze eerst McDonalds van de vakantie, waarna we langs het grootste aquaruim ter wereld lopen en ons vergapen aan de mooie vissen in het bassin. Er zwemmen ook haaien en roggen in rond, en mensen kunnen hier ook duiken onder begeleiding. In het winkelcentrum ook een ijshockeyschaatsbaan waar veel gebruik van wordt gemaakt. De verschillende winkels zijn zoveel mogelijk gegroepeerd, schoenen bij elkaar en hetzelfde geldt voor de electronica, kinderkleding en allerlei andere goederen. We lopen ook even naar buiten om daar te kijken, want daar is de grootste fontein ter wereld te vinden die ieder half uur op muziek de mooiste waterstralen laat zien. Als we rond acht uur de meeste winkels hebben gezien gaan we eten bij Thank God Its Friday, een Amerikaanse keten die hier ook een aantal vestigingen heeft. Veel en lekker eten voor weinig geld. Vanaf het terras bij Friday’s hebben we ook een prachtig overzicht op de fontein die we ieder half uur weer een andere show af zien draaien. Rond half tien zijn we weer met de taxi terug in het hotel waar we vermoeid van het slenteren door de mall gaan slapen.
08:06:21 04 Oktober 2012 Permanente link Reacties (1)

Een dagje relaxen

Dinsdag 2 oktober Vandaag een relaxdag, onze laatste dag in Sri Lanka. Vanmorgen met de tuktuk naar het centrum van Nogombo geweest, even langs de winkels en markt gelopen en een paar shirts gekocht. Hierna lekker aan het zwembad gelegen en geprobeerd nog wat bij te kleuren. ’s Avonds nog wat gegeten samen met Chanaka en de reis nog een beetje doorgenomen, daarna naar de kamer en naar bed want morgen loopt de wekker weer af om 6:00 uur want we moeten naar het vliegveld.
04:10:06 03 Oktober 2012 Permanente link Reacties (0)

Laatste etappe in Sri Lanka

Maandag 1 oktober 2012 Vandaag gaan we naar ons laatste adres in Sri Lanka, naar Negombo onder de rook van Colombo dicht bij het vliegveld. We vertrekken om half negen en rijden langs de kust naar het noord oosten. Ook hier zijn op de verschillende plaatsen de resten van de tsunami nog te zien. Onderweg stoppen we bij een schildpaddencentrum, hier worden de eieren die de schildpadden hier langs de kust op de stranden leggen heen gebracht waar ze onder toezicht weer worden begraven om ongeveer 60 dagen later weer uit te komen. Vissers krijgen betaald voor de eieren als zij die inleveren, anders worden ze opgegeten door mensen of dieren. Als de eieren uitkomen worden de schildpadden 3 dagen lang in bassins gelaten om aan te sterken waarna ze los worden gelaten in de oceaan. De afgelopen jaren zijn zo al 3,5 miljoen schilpadden vrijgelaten. In het centrum leven ook enkele grote schildpadden, die in het wild niet meer kunnen leven omdat ze poten missen doordat ze in de netten van vissers of in scheepsschroeven zijn gekomen, ook hebben ze 3 albino schilpadden. Na het bezoek aan het schildpaddencentrum gaan we verder naar Negombo, dwars door Colombo, wat dus betekend file en niet opschieten. Rond half drie komen we aan in het Paradise Beach Hotel. Een wat ouder hotel met een prachtige tuin met uitzicht op het strand. Hier kunnen we ons wel weer anderhalve dag vermaken denk ik.
04:09:03 03 Oktober 2012 Permanente link Reacties (0)

Nederlandse geschiedenis in Galle

zondag 30 september 2012 Vanmorgen gaan we met Chanaka naar Galle, om het Nederlandse Fort uit de VOC tijd te bekijken, mooi om te zien wat onze voorouders hier hebben opgebouwd. We wandelen door deze wijk en bekijken een en ander, als we op een deel van de hoge muren staan kunnen we een cricket wedstrijd zien voor het WK dat nu in Sri Lanka gehouden wordt, dit betreft een dameswedstrijd West Indies tegen Zuid Afrika. We drinken ook nog wat in een prachtig hotel uit de koloniale tijd waar we ook nog worden rondgeleid, het ziet er allemaal prachtig uit, maar daar hangt ook een prijskaartje aan, een nacht hier kost voor een kamer tussen 500 en 1400 dollar. Hierna stoppen we nog even om een stukje door het huidige Galle te lopen, winkels en een groentemarkt. Rond elf uur zijn we weer terug in het hotel waar we naar het strand gaan, we genieten van alles om ons heen en van het mooie weer.We lunchen hier weer en later op de middag kopen we van een van de dames met shirts en doeken een aantal dingen. Een beetje pingelen en we hebben een prijs die ons beiden aan staat. Rond 16:00 uur zoeken we onze kamer weer op om te douchen en relaxen. We dineren vanavond weer rond 19:30 uur.
14:42:55 30 September 2012 Permanente link Reacties (0)

Door tsunami gebied

Zaterdag 29 september 2012 Vandaag vertrekken we pas om 10:00 uur we kunnen dus uitslapen, maar we zijn gewoon weer op tijd wakker, we besluiten een stuk te gaan wandelen. We lopen ruim een uur langs de weg waar veel mensen heel vriendelijk verwelkomen en waar kinderen al vanuit de huizen ons toeschreeuwen “Good Morning” en als we dan ook nog iets terug terug roepen zie je ze stralen. Na het ontbijt vertrekken we richting Unawatuna een badplaats in de buurt van Galle. Een groot deel van de route loopt langs de kust en we zien dan ook verschillende mooie stranden aan ons voorbij gaan. Op veel plaatsen is hier de tsunami aan land gekomen, wat je soms nog goed kunt zien, maar ook vreemd is het dat andere plaatsen helemaal geen last hebben gehad van deze verschrikkelijke ramp. Het is verder rustig op de weg want het is een Nationale feestdag, een Hindoestaans feest ivm met volle maan. Veel winkels zijn vandaag ook gesloten. Rond een uur af een komen we aan bij het Unawatuna Beach Resort, een mooi complex aan het strand. Het is wel een ouder gebouw maar het ziet er netjes uit. Nadat we de spullen naar de kamer hebben gebracht gaan we eerst lunchen in het restaurant, ze hebben hier pizza, dus we kiezen beiden voor een pizza, lekker weer wat anders als sandwiches. ’s Middags lopen we een eindje langs het strand en gaan dan op een stretcher liggen om eens goed rond te kijken, want er gebeurd hier van alles, verschillende mensen en ook allerlei verkopers die van alles proberen te verkopen, fruit, houtsnijwerk, shirts en doeken, massages andere dingen. Rond half vijf zoeken we onze kamer op om te douchen en relaxen. 19:30 uur gaan we eten, buffet met een bbq. Waarna we de kamer opzoeken en een film op tv bekijken.
14:40:53 30 September 2012 Permanente link Reacties (0)

Prachtige vogels in Bundala Bird Sanctuary

vrijdag 28 september 2012 Vanmorgen al vroeg op want om 6:00 uur vertrekken we met een jeep naar het Bundala Bird Sanctuary. We komen volgens mij als eersten aan in het park dat bekend staat om de vele vogels, nou die hebben we ook gezien. Vooral veel watervogels zien we hier, maar ook roofvogels. We rijden eerst een heel stuk langs de waterkant van een groot meer waar dus al die mooie vogels hun eigen dingetjes doen. Prachtige kleuren hebben de vogels hier, ook komen hier vogels overwinteren helemaal uit Europa. We zien dan ook wel enkele soorten die bij ons ook voorkomen maar vooral veel vogels die wij niet kennen. We zien ook een groepje van drie jakhalzen en vele apen, die vooral in de vroege ochtend volop bezig zijn met elkaar achterna te zitten en door de bomen te springen. Op de terugweg uit het park zie ik ook nog een groepje olifanten schieten, tussen de dichte struiken zijn ze moeilijk te zien. We komen ook nog even langs de Indische Oceaan waar we vanaf een rots een mooie overzicht hebben over de grote golven, met grote kracht beuken die op de rotsen en op het strand. Rond negen uur zijn we weer terug bij het hotel, we besluiten het zwembad te gaan gebruiken en we zoeken een strandstoel uit en installeren ons, ik jump in het zwembad en zwem daar wat rond in het water dat lekker van temperatuur is. We liggen een beetje in de zon en wisselen dat weer af met een plonspartij. De zon is hier trouwens wel erg sterk, door de wind die er staat valt het niet zo op maar rond half twaalf voel ik mijn schouders en besluit de kamer maar eens op te zoeken, genoeg zon voor vandaag voor mij. Berty houdt het nog even vol onder de parasol. Ik roep haar om 13:00 uur om mee te gaan lunchen, dan heeft zij ook genoeg zon gehad. Op onze kamer is ons bed mooi versiert met bloemen door de schoonmaaksters. Na de lunch gaan we lekker even op bed liggen lezen en relaxen waarna we ons rond een uur of drie gaan douchen want om vier uur gaan we met Chanaka nog op pad, we gaan naar het strand van Kirinda, een mooi strand met hele hoge rotsen waar de oceaan ook weer goed op beukt. Prachtig gezicht van boven op de rotsen, wij zijn de enige blanken en trekken er veel bekijks, ook kinderen kijken ons aan, en als we ze dan vriendelijk groeten beginnen ze te lachen. We geven een paar kinderen nog wat t-shirts, pennen en ballonnen. Als je ziet hoe blij ze zijn met die dingetjes, prachtig die gezichten. Als we terug komen op de kamer maak ik nog even dit verslag voordat we weer gaan eten, vanavond hebben we weer een keuzemenu. Wat? Dat weten we nog niet dat zien we wel als we aan tafel zitten en de jongens ons de lijsten laten zien met de keuzes.
16:10:29 28 September 2012 Permanente link Reacties (0)

Een luipaard in Yala

Donderdag 28 september 2012 Vandaag gaan we van Udawalawe naar Tissamaharama bij het Yala National Park waar we in het Hibiscus Garden Hotel 2 nachten blijven. Het zijn huisjes in een gezellige tuin met zwembad. Als we aankomen in het hotel brengen we de spullen naar onze kamer. Daarna stappen we weer in de auto naar Kataragama Devalaya waar we een Hindoe tempel bezoeken, we hebben op aanraden van Chanaka sokken meegenomen, want de schoenen moeten uit en het zand is voor onze voeten wel heel erg warm. Hierna gaan we weer terug naar het hotel waar we rond 12:00 uur weer terug zijn. Berty doet de was, we luieren wat en hebben tijd voor de lunch. Rond half drie zullen we vertrekken voor een safari naar Yala. De jeep die ons op komt halen keur ik af, ik heb vooraf gezegd tegen Chanaka dat ik een jeep wil waar ik in kan staan om foto’s te maken. Na een half uurtje komt een andere jeep waarin ik wel kan staan. We zijn een uurtje onderweg naar Yala, waar een gids bij ons in stapt. We trekken door het park en zien verschillende dieren zoals buffels, zwijnen, varanen, reeën, vogels in allerlei kleuren, maten en soorten. Dan komen we in een grote file, in een boom is een luipaard gesignaleerd. Als we eindelijk bij de boom zijn kun je maar een deel zien van het beest. We rijden door en komen langs bij de oceaan waar de tsunami een groep van 20 japanners heeft laten verdwijnen, er staat nu een monument ter nagedachtenis. Wel bijzonder dat bij de tsunami geen dieren vermist zijn, die hadden zich op tijd terug getrokken en zijn niet meegesleurd door de 18 meter hoge golven die tot een kilometer het land zijn ingeslagen. Als we weer verder rijden spot ik plots een luipaard net achter een struik heel kort aan de weg. Het prachtige beest ligt in het gras, maar als we stil blijven staan staat hij langzaam op en loopt weg, de volgende jeep die aankomt ziet hem nog net weglopen in de struiken, ik heb gelukkig een mooie reeks foto’s kunnen maken. Even verder zien we nog een olifant naast de weg staan, het lijkt wel alsof meneer staat te poseren. Rond zeven uur zijn we weer teug in het hotel, waar we ons eerst even opfrissen voordat we aan het diner gaan.
10:13:10 28 September 2012 Permanente link Reacties (0)

Wild spotten

Woensdag 27 september 2012 We zijn blij dat we dit hotel achter ons kunnen laten, niet echt geweldig. Vandaag gaan we verder en na zo’n drie uur komen we aan in ons volgende hotel, totaal anders: geweldig. Kalu’s Hideaway ziet er prachtig uit het is nog niet helemaal af maar wat af is ziet er prima uit. Wij hebben de kamer boven, alles heel mooi. We zetten onze spullen op de kamer en gaan lekker in en aan het zwembad liggen, want het is hier vandaag weer rond de 30 graden, er staat wel aardig wat wind maar dat is juist lekker, rond een uur gaan we lunchen, ieder een clubsandwich (heel veelbroodjes met verschillend beleg en friet, en dat voor ruim 5 euro. Om half drie vertrekken we voor een safari door het Nationale Park. We zien heel veel verschillende dieren: olifanten, buffels, apen, pauwen, veel vogels, een python, reeën en nog veel meer. Als we rond 18:30 uur weer terug zijn krijg ik eerst een lekkere massage en daarna gaan we om 20.00 uur aan tafel voor een chinees buffet, naast ons is er ook nog een grote groep russen die voor het eten eerst aan de drank slaan, ze drinken van alles door elkaar (als het maar sterke drank is). Gelukkig blijven ze redelijk rustig. Wij kletsen wat onder het eten met het personeel, vooral Nimantha komt iedere keer terug bij ons. Hij denkt dat we erg rijk zijn, ik vergelijk wat hij en ik verdien (hij verdient per maand 30 euro voor dagen van 6.00 tot 24.00 uur, 30 dagen werken en dan 6 vrij) maar dat we wel veel meer kosten hebben die hij niet eens kent. Een aardig joch die nog wel verder zal komen. Hierna zoeken we de kamer op en kan ik nog een verslagje maken.
19:20:24 26 September 2012 Permanente link Reacties (0)